• Gratis verzending vanaf € 49,95
  • Retourneren binnen 14 dagen
  • Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd
Alles over

Retourneren bij Shoesme

Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd of geruild en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je gekocht heb bij een verkooppunt van Shoesme kun je bij ditzelfde verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.

Retourneren

Retourneren bij Shoesme kan binnen 14 dagen na levering. Stuur het artikel - indien redelijkerwijs mogelijk - ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour. Je kunt je bestelling retourneren via DHL middels het bijgevoegde retourlabel. Stuur je zelf met DHL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan zijn de kosten voor je eigen rekening. Wij storten het retourbedrag minus de €1,95 retourkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening. Indien je artikelen na de 14 dagen retourtermijn retourneert, brengen wij €9,95 retourkosten in rekening.  

Hoe werkt retourneren bij Shoesme?

  1. Geef op het besteloverzicht aan welke artikelen worden geretourneerd én voeg het besteloverzicht toe aan het pakket.
    Heb je meerdere bestellingen geplaatst of heb je meerdere pakketen ontvangen? Dan is het ook mogelijk deze samen in één pakket te retourneren. We willen je dan vragen om de besteloverzichten van de verschillende bestellingen of pakketten toe te voegen aan je retour. Zo kunnen we ervoor zorgen dat jouw retour snel afgehandeld kan worden.
  2. Verstuur het artikel ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour.
  3. Plak het retourlabel over het verzendlabel heen en verstuur het pakket via een DHL punt of Bpost (voor België).
  4. Bewaar je verzendbewijs met Track & Trace goed totdat je een bericht van Shoesme hebt ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we een goed ontvangst van het pakket niet garanderen.
  5. Wij storten het retourbedrag minus de € 1,95 retourkosten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening.

Besteloverzicht kwijt?

Wij vragen je om dan een formulier toe te voegen aan je pakket met in ieder geval de volgende gegevens:

- Je naam
- Je bestelnummer beginnend met C-
- De artikelen die je retourneert

Zonder deze gegevens is het lastiger voor ons om te achterhalen waar het pakket vandaan komt, hierdoor kan de retourverwerking vertraging oplopen.

Retourlabel kwijt?

Stuur een mail naar klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten) en vraag naar een nieuw retourlabel. Voeg aan de mail je naam en bestelnummer toe zodat we je snel verder kunnen helpen. Met deze informatie kunnen wij een nieuw DHL-label voor je aanmaken en naar je mailen.

Retouradres
Shoesme Warehouse - Claassen Logistics
Heliosstraat 6
5048 CB Tilburg

Herroepingsrecht

Mochten de schoenen niet passen of niet geheel aan de verwachtingen voldoen, dan mag je ze natuurlijk retourneren. Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na levering, zonder opgave van reden, te ontbinden (herroepingsrecht). Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om het retourproces te bespoedigen vragen wij je gebruik te maken van ons retourformulier die je in het pakket hebt ontvangen.

Terugbetaling

Wij storten het aankoopbedrag minus de €1,95 retourkosten, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug op je rekening. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of nadat jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Voor volledige terugbetaling is het belangrijk dat het artikel onbeschadigd, compleet en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking door ons wordt ontvangen.

Echter, als het artikel niet meer in oorspronkelijke staat bij ons binnenkomt en bijvoorbeeld gedragen of beschadigd is, gelden andere vergoedingen. Dit bekijken we per geval. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer de retour is verwerkt.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor een dergelijke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Je dient de schoenen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en bestelt het gewenste artikel via de website. Retourneren middels het bijgevoegde retourlabel is gratis, als je het pakket op eigen gelegenheid retourneert zijn de kosten voor eigen rekening. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect? Dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Klachten

Shoesme schoenen worden met de hand gemaakt van natuurlijke materialen. De schoenen kunnen daardoor enigszins verschillen van elkaar of van een afbeelding op de website. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over de kwaliteit van de in de officiële Shoesme webshop bestelde schoenen, dan verzoeken we je een e-mail met een omschrijving van de klacht en een foto te sturen naar klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten). Je ontvangt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen van ons een inhoudelijke reactie op je klacht.

Voor meer informatie over onze klachtenprocedure verwijzen we je graag naar de Veelgestelde vragen.

N.B. Klachten op schoenen die zijn gekocht bij een ander verkooppunt van Shoesme dan de officiële Shoesme webshop worden via deze weg niet in behandeling genomen. Hiermee kun je terecht bij het desbetreffende verkooppunt.

Garantie

Een product dat is aangekocht via de Shoesme Shop valt onder wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product in alle redelijkheid aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Zie "Klachten" voor procedure klachtafhandeling.

Voor meer informatie over bestellen en retourneren in de Shoesme Shop verwijzen we je naar de algemene voorwaarden.