Retourneren
- Hoe werkt retourneren bij Shoesme?
- Geef op het besteloverzicht aan welke artikelen worden geretourneerd én voeg het besteloverzicht toe aan het pakket.
- Verstuur het artikel ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour.
- Plak het retourlabel over het verzendlabel heen en verstuur het pakket via een DHL punt of Bpost (voor België).
- Bewaar je verzendbewijs met track & trace goed totdat je een bericht van Shoesme hebt ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen.
- Wij storten het retourbedrag, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening.
- Zijn er retourkosten?
Retourneren bij Shoesme kan binnen 30 dagen na levering. Stuur het artikel - indien redelijkerwijs mogelijk - ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking retour. Je kunt je bestelling retourneren via DHL, middels het bijgevoegde retourlabel is retourneren gratis. Stuur je zelf met DHL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan zijn de kosten voor je eigen rekening. We raden je dus aan om het meegeleverde retourlabel te gebruiken, zodat er geen retourkosten zijn.
*Let op! Bij sommige kortingsacties worden wel retourkosten berekend. Dit wordt duidelijk bij de artikelen vermeld. Dit betekent dat we bij een retournering van deze artikelen het aankoopbedrag terugstorten (ook de eventuele verzendkosten), minus de retourkosten à € 3,95.
- Wat is de retourtermijn?
Bij Shoesme heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 30 dagen na de verzenddatum. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt.
Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je gekocht heb bij een verkooppunt van Shoesme kun je bij ditzelfde verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.
- Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?
Wij storten het retourbedrag, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug op je rekening. Zodra je retour is verwerkt ontvang je een e-mail en ontvang je binnen twee werkdagen het bedrag terug op je rekening via het betaalmiddel dat je hebt gebruikt voor je aankoop, onder de naam “Stichting Mollie Payments''.
- Ik heb geen retourlabel ontvangen of ik ben deze kwijt, wat nu?
Heb je geen retourlabel ontvangen of ben je jouw retourlabel kwijt? Onze klantenservice kan kosteloos digitaal voor jou een retourlabel aanmaken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten) en vermeldt hierbij jouw naam, ordernummer en e-mailadres.
Kies je ervoor om zelf te retourneren bij een DHL afgiftepunt zonder een retourlabel van Shoesme? Dan zijn deze kosten voor je eigen rekening.
- Ik heb geen besteloverzicht ontvangen of ik ben deze kwijt, wat nu?
Wij vragen je om dan een formulier toe te voegen aan je pakket met in ieder geval de volgende gegevens:
Je naam
Je bestelnummer beginnend met C-
De artikelen die je retourneert
Reden van retourZonder deze gegevens is het lastiger voor ons om te achterhalen waar het pakket vandaan komt en kan de retourverwerking vertraging oplopen.
- Ik heb mijn bestelling geretourneerd maar ontvang een herinnering van Klarna, wat nu?
Het kan zo zijn dat jouw retourzending nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van Klarna. Klarna staat los van Shoesme, zij weten niet dat jij items hebt geretourneerd. We adviseren je daarom om dit aan te geven in de Klarna app, dan pauzeren zij de factuur tijdelijk. Zo voorkom je eventuele extra kosten.
- Is het mogelijk om een sale item te retourneren?
Indien online (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.
*Let op! Bij sommige kortingsacties worden wel retourkosten berekend. Dit wordt bij de artikelen vermeld. Op het moment staan er een aantal geselecteerde sale items waarbij retourkosten worden berekend à € 3,95. Dit betekent dat we bij een retournering van deze artikelen het aankoopbedrag terugstorten (ook de eventuele verzendkosten), minus de retourkosten à € 3,95.
- Kan ik mijn items ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen.
- Kan ik in een Shoesme brandstore retourneren?
Schoenen die zijn gekocht in de Shoesme webshop kunnen alleen bij de Shoesme webshop worden geretourneerd of geruild en niet bij een verkooppunt van Shoesme. Schoenen die je gekocht heb bij een Shoesme brandstore of verkooppunt van Shoesme kun je bij dezelfde brandstore of verkooppunt retourneren of ruilen. Ook in geval van klachten op deze schoenen kun je terecht bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt.
- Garantie & service
Een product aangekocht via de Shoesme Shop valt onder wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product in alle redelijkheid aan de verwachtingen van de consument moet voldoen. Het product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Dus is een item kapot of ben je ontevreden over een product? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten), stuur je ordernummer en een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing.
- Voorwaarden retourneren
- Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 30 dagen.
- Retourneren middels de bijgeleverde DHL retourlabel is gratis. Stuur je zelf met DHL of een andere pakketdienst een pakket retour, dan zijn de kosten voor je eigen rekening. We raden je dus aan om het meegeleverde retourlabel te gebruiken, zodat er geen retourkosten zijn.
*Let op! Bij sommige kortingsacties worden wel retourkosten berekend. Dit wordt bij de artikelen vermeld. Op het moment zijn er een aantal items waarbij retourkosten worden berekend à € 3,95. Dit betekent dat we bij een retournering van deze artikelen het aankoopbedrag terugstorten (ook de eventuele verzendkosten), minus de retourkosten à € 3,95. - Retourneren kan door op het besteloverzicht aan te geven welke artikelen worden geretourneerd én door het besteloverzicht toe te voegen aan het pakket.
- Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd.
- Bewaar je verzendbewijs met track & trace goed totdat je een bericht van Shoesme hebt ontvangen. Zonder verzendbewijs kunnen we de goede ontvangst van het pakket niet garanderen. Zonder track en trace code kan er geen onderzoek worden opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om een onderzoek in werking te zetten, wanneer deze ontbreekt is dit dus niet mogelijk.
- Klopt je bestelling niet? Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Neem contact op met klantenservice via klantenservice@shoesme.nl of klantenservice@shoesme.be (voor Belgische klanten) en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat. Je kunt ons ook op werkdagen van 10.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken op 013 - 303 3104.